Nyhetsbrev Maj 2021
I vårat senaste nyhetsbrev kan du läsa kort om våran nya automat tång som ersatt den tidigare automattången Combi Senior. Även om hur du nu kan följa din beställning av originalmärken från fabriken hem till dig. Detta och lite till i vårat Nyhetsbrev maj 2021.
Reklamation
Om du inte är nöjd med en vara kan du göra din reklamation direkt här på hemsidan. Du behöver lämna uppgifter som hur och vad du beställt, lämna en beskrivning på varför du inte är nöjd. Lämna gärna en bild, så går hanteringen hos oss snabbare. När du skickat in den tittar vi på den …
Öppettider v.17 2021
I morgon onsdag 28/4 tar vi en längre lunch. Vi ska ha månadsmöte i personalen och vi kommer vara åter på telefon igen från kl 14:00. Även på fredag ändrar vi i öppningstiderna. På Valborgsmässoafton, 30 april stänger vi tidigt, redan kl 12:00. Under denna dag kommer vi ha svårt att hinna med att skicka …
Stora problem vid beställningar med Bråttom och Akut
Du kan som kund redan i nätbutikens varukorg påverka leveranstiden på din beställning av ersättningsmärken. Det gör du genom att ändra leveransalternativet från Normal till Bråttom (99 kr) eller Akut (249 kr). Då kommer du även se den totala kostnaden för din beställning med tillägget av bråttom/akut, inklusive frakt redan innan du skickar iväg din …
Åter i butik E30 Rund/Rund
Vi vill meddela att vi efter påtryckningar från flera kunder under en tid att vi åter igen tagit in det elektroniska öronmärket E30 Rund med Rund baksida. Vi ser en tydlig ökning av användandet av elektroniska öronmärken till nötkreatur. E30 Rund/Rund är det minsta av våra E30 märken och har till sin fördel av sin …
Kundtjänst fredag 12/2
Fredag den 12/2 kommer kundtjänsten ha stängt mellan klockan 08:45-15:00 för uppdateringar i vårat kundsystem. Dock öppnar vi extra tidigt på morgonen och finns på plats redan från kl. 07:00. Funderar ni på något, vänta inte! Utan hör av er senast torsdag så ska vi försöka hjälpa er. Våran mail och Messenger/Facebook kommer fungera där …
Begränsad kundtjänst v.5
Under resten av denna vecka v.5 kommer kundtjänsten vara begränsad på både telefon och mail. Vi försöker i möjligaste mån att hjälpa er så snabbt vi kan. Vi ber er att även söka vägledning bland våra instruktioner för beställning av märken i nätbutik och på blankett , de finns för alla våra djurslag. Även blanketter …
Nyhetsbrev 1 februari 2021
Då har vi lagt upp det första Nyhetsbrevet för i år på vår hemsida med en ny, snyggare layout. Nyhetsbrevet går ut i alla sändningar med originalmärken. Även om ni inte beställer den typen av märken just nu så finns alltid det senaste brevet på vår hemsida under Kontakta oss/Nyhetsbrev. Och om man vill ha …
Engångshandskar slut hos leverantör
Vi fick nyligen besked om att vi står utan leverans av engångshandskar en tid framåt, då tillverkningen prioriteras till sjukvården. De beställningar med bland annat handskar som vårat lamm kit kommer skickas ut, utan handskar och med ett reducerat pris. Tidpunkten för när vi får in handskar igen är ännu oklart. Men vi kommer gå …
Ingen kundtjänst 13/1
Efter lunch på onsdag den 13/1, kommer vi på Stallmästaren ha månadsmöte och kommer därför inte vara anträffbara mellan kl. 13:00-14:30. Ni kan maila oss på order@stallmastaren.se eller gå in under Vägledning för hjälp.
Nya rutiner för fakturering
I januari 2021 kommer vi påbörja ett samarbete med ett externt företag som leverantör av våra kundfakturor. 📗 Ni som är anslutna till EDI-katalogen kommer få era fakturor elektroniskt. 📧 För er som har en mailadress angivet i vårt system kommer ni få er faktura som PDF-fil från vår leverantör. 📬 Övriga kunder som inte har någon mailadress …
Märken beställda i december
De öronmärken som är beställda i början av december har blivit fördröjda till de omständigheter som Covid-19 har tagit med sig. Vi ser att det har blivit förseningar hos Postnord Norge. De kunder som lagt beställning i början av december kan räkna med att få dessa levererade tidigast 29e december. Givetvis kan förseningar förekomma även …