Foto tävling
Vi behöver bygga upp våran bildbank på våra svenska klövdjur och bäst är det att gå direkt till källan, nämligen er, våra kunder. Sitter ni på några härliga vinter bilder är ni mer än välkomna till att skicka in erat bidrag på vår Facebook sida för Stallmästaren eller skicka in per mail till susan.larsson@stallmastaren.se. Utvalda …
Nyhetsbrev September 2021
I höstens nyhetsbrev kan du läsa om vår kampanj för öronmärket E23, det elektroniska öronmärket riktat till får. Du får även några svar på varför det kan dyka upp ett fel meddelande när du beställer ersättningsmärken. Nyhetsbrev sept 2021
Gällande beställningar 14/6-17/6
Det har kommit till vår kännedom beställningar hanterade mellan den 14/6-17/6 har missplacerats på en av Postnords terminaler sedan en tid tillbaka. Då chansen att kunna skicka ut dessa beställningar inom en rimlig tidsgräns är liten ber vi de kunder som gjort en beställning av originalmärken (till nya djur) att höra av sig till oss …
Våra öppettider sommaren 2021
Under sommaren går vi ner till en lägre arbetsnivå och drar även ner på personalstyrkan i huset. Med det så kommer vi även att ha något kortare öppettider i kundtjänsten: Mån-tors 08:00-15:00 Fredag 08:00-14:00 Stängt för frukost och lunch 09:00-09:15 och 12:00-13:00. Nätbutiken är öppet dygnet runt. Akuta och bråttombeställningar hanteras direkt på morgonen, varje …
Öppettider v.25
Midsommarveckan är här och vi på Stallmästaren har ännu en gång lämnat högsäsongen bakom oss. Några av oss går på semester nu direkt efter midsommar och vi då går ner till halva arbetsstyrkan fram till V.35. Denna veckan, v.25 tar vi oss tiden att reflektera och planera nästa års högsäsong. Så vecka 25 öppet tider …
Kundtjänst stängd 9/6
Kundtjänsten stänger av telefonen den 9/6 en timme innan lunch för inplanerat månadsmöte, men är åter tillbaka igen kl. 13:00. Behöver ni hjälp med att lägga in en beställning, titta gärna in bland våra vägledningar med steg-för-steg instruktioner. Det går även bra att skicka in ett mail så svarar vi så snart vi kan när …
Alla ersättningar v.20 är ute
Vi låg efter i tillverkningen av ersättningsmärken (v.20) till nöt då vi stått utan material i produktionen, men nu är de utskickade. Vi tackar det ödmjukaste för erat tålamod och vi ska göra våra bästa till att inte råka i samma situation igen. Trevlig helg! Hälsningar Stallmästaren
Förseningar av ersättningsmärken
På grund utav materialbrist så ligger vi på Stallmästaren/Lidköping efter i tillverkningen av ersättningsmärken till nötkreatur. De kunder som drabbas är de som beställt under v.20 (17/5-21/5). Vi får hem nytt material tisdag 25/5. Övertid är inplanerat så att vi ska komma ikapp med produktionen. Beställningar med prioritet Bråttom/Akut är alla skickade i tid. OBS! …
Månadsmöte 18 maj
Tisdag 18/5 har personalen på Stallmästaren månadsmöte direkt efter lunch. Kundtjänsten kommer vara tillgänglig igen efter kl. 14:00. Önskar ni hjälp med era beställningar så finns vägledningar för hur man lägger en beställning via nätbutiken och blankett. Önskar ni mer information om er beställning av originalmärken så skickas det numera ut ett mail till alla …
Beställningsblankett för Övriga märken
Snart kommer Övriga märken tas bort från nätbutiken och ersättas med blankett. Blanketten förtydligar hur präglingen kan se ut på öronmärket där du kan fylla i både en övre (text) och nedre (text eller uppräkning) rad. På blanketten ser du även vilka öronmärken och färgval du kan göra. Vi kommer ta ut en startavgift (99 …
Följ din sändning av originalmärken
Sedan i mitten av april började vi skicka ut mail när en sändning av originalmärken lämnat produktionsenheten i Norge. Detta ger er möjlighet att följa er order på väg till er. I meddelandet får ni ett kollinummer som gör att ni kan söka efter er sändning hos Postnord, antingen i appen eller på deras hemsida. …
Öppet tider v. 19
Denna veckan har vi stängt både torsdag (Kristiflygare) och fredag. Då det blir få arbetsdagar kvar av veckan kommer vi främst prioritera akuta ärenden som djur på slakteri och omhändertagna djur. Om ni lägger en beställning på bråttom/akut, lägga gärna en kommentar till varför det önskas en snabbare hantering. Är ni osäkra på hur ni …